Selülit Nedir?

Selülit, tıbbı adıyla hidrolipodistrofi, cilt altı yağ dokusunun çeşitli nedenlerle büyüyüp genişlemesi, cilt ile yağ dokusu arasında uzanan oldukça sertleşmiş bağ dokusu yapılarının oluşması, dolaşımın bozulması ve dokunun su tutması sonucu portakal kabuğu görünüme neden olan bir yağ ve bağ doku hastalığıdır.

Selülite neden olan etkenler nelerdir?

• Hormonal ilaçlar
• Hamilelik, menapoz
• Düzensiz hayat
• Alkol ve sigare tüketimi
• Fiziksel aktivite eksikliği
• Sindirimden kaynaklanan sorunlar (kabızlık, İshal vb)
• Hormonal düzensizlikler
• Kan dolaşımı ile ilgili sorunlar
• Fiziki sorunlar (Kas ve kemik sorunları)
• Kalıtsal sorunlar (Selülit sorunu Özelikle ülkemizde, Akdeniz ve Ortadoğu ülkelerinde çok görülmekte)

Selülit Tedavisine Nasıl Yaklaşmak Gerekir?

Selülitin gelişmesi için kişinin ideal kilosunun üzerinde aşırı kilolu olması gerekmez. Zayıf kişilerde yukarıda geçen sebeplerden herhangi biri nedeniyle selülit görülebilmektedir.

Selüliti basit bir estetik problem gibi görmek yerine daha ciddi bir yaklaşımla tedavi edilmesi gereken tıbbi bir problem olarak görmek doğru olacaktır. Tek bir tedavi yaklaşımı yerine kombine tedaviler daha iyi sonuç verecektir. Bu sistemik yaklaşımın en önemli parçasını mezoterapi oluşturmaktadır.

Mezoterapi çok ince ve kısa iğne uçları kullanılmak suretiyle deri altına ilaç ve aktif maddelerin enjeksiyon yoluyla uygulandığı bir tedavi yöntemidir. Sıklıkla estetik amaçlı olarak selülit ve bölgesel zayıflama başta olmak üzere cilt problemleri, cilt yaşlanması ve saç dökülmesinde kullanılsa da artrit, spor yaralanmaları gibi durumlarda da yaygın olarak başarılı bir şekilde kullanılmaktadır.

Selülit muayenesi sonrasında selülitin derecesi ve aynı bölgedeki kilo fazlalığı tespit edilerek, uygun mezoterapi ürünleri belirlenir. Yapılan enjeksiyon sayısı, hastaya, hastalığa ve enjeksiyonun yapılacağı bölgenin anatomisine bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Bu yöntem sayesinde ilaçlar doğrudan selülitli ve kilolu bölgeye enjekte edildiğinden küçük dozlarda ilaçlarla etkili sonuçlar alınmaktadır.

Whatsapp hattımıza bağlanıp uzmanımızdan hemen bilgi alabilirsiniz.