Işıldayan bir cilt için nasıl beslenmeliyiz?

Doğru beslenme alışkanlığı kazanarak, cildinizin gençliğini ve güzelliğini uzun yıllar koruyabilirsiniz.

Sağlıklı bir cilt, sağlıklı bir bedenin yansımasıdır. Doğru beslenme alışkanlığını yaşam tarzı haline getirerek cildimizin gençliğini ve güzelliğini uzun yıllar boyunca korumak, daha genç ve parlak bir cilde kavuşmak mümkün.

Kırışıklıklar, kuru veya yağlı cilt, akne ve tahriş olmuş bir cilt iç sağlığınızın zayıfladığının alarmını verir. Bunun nedeni çoğu zaman yanlış besin tercihleridir.Cilde zararlı tercihler olarak ; fazla şekerli ve yağlı gıdalar,aşırı sodyum içeren (tuzlu) besinler ,işlenmiş et ve et ürünleri,sigara tüketimi gibi örnekleri verebiliriz.

DOĞRU BESLENİN KIRIŞIKLIKLARI ÖNLEYİN

– Temel yağ asitlerinden zengin, vitamin ve mineral kaynağı kabuklu kuru yemişleri tüketmeye çalışın.Ceviz mükemmel bir omega-3 kaynağıdır. Badem ve fındık cildiniz için yararlı yağlı tohumlardır.

– Rafine şekerler cildinizdeki çizgilenmeyi hızlandırır. Tatlı ihtiyacınızı meyve ile karşılamaya çalışın.

-Özellikle metropol şartlarında zor olduğunu kabul etmekle birlikte mümkün olduğunca organik beslenmeye çalışın.

C vitamini ciltteki solgunluğu giderir ve cilde renk katar,günlük C vitamini ihtiyacını karşılamak için C vitamini ihtiva eden sebze ve meyveleri tüketmeye özen gösterin.

-Günlük beslenmme içerisinde cilt sağlığı için protein bakımından zengin besinleri almakta gerekli çünkü proteinler hücrelerimizin yenilenmesine katkıda bulunurlar. Yenilenen hücreler cildi daha genç gösterir.